Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ




Είμαι γυναίκα 46 χρόνων.

Είμαι 30, είμαι 20, δεν έχει σημασία.
Είμαι 70. 
Ούτε κι αυτό έχει καμία σημασία.
Η κλεψύδρα μου μετρά αντίστροφα
Μην μου τρως το χρόνο.
Βαριέμαι να λιβανίζω ανούσιες στιγμές.
Σιχαίνομαι τις δήθεν αγάπες.
Κάποτε το μπορούσα.
Με έμαθαν να το επιζητώ.
Είσαι γυναίκα, μου είπαν. Να είσαι γλυκιά για να σε αγαπάει ο κόσμος.
Μου πατούσε το λαρύγγι ο κόσμος .
Μου έκοβε την ανάσα.
Μη μου τρως το χρόνο
Άσε με να στα πω δεν προλαβαίνω.
Η κλεψύδρα μου μετρά αντίστροφα.

Έπρεπε να παντρευτώ· η κοινωνία βλέπεις.
Έπρεπε να γεννήσω· ο κόσμος βλέπεις.
Έπρεπε να έχω το βλέμμα χαμηλά· οι άντρες βλέπεις.
Έπρεπε η φούστα να καλύψει τα γόνατα και να ντρέπομαι για το στήθος μου,
 να σκύβω, για να μην προκαλώ.
Να μην κοιτάζω ψηλά.
Οι γυναίκες δεν πάνε ψηλά ... κάνουν μόνο οικογένεια.

Πάλεψα.
Πάλεψες.
Παλέψαμε .

Μη μου τρως το χρόνο

Αν δεν πρόκειται να πούμε αλήθειες 
όλα τα άλλα είναι χάσιμο και εγώ δεν προλαβαίνω· η κλεψύδρα βλέπεις.

Να είσαι πάντα όμορφη, μου είπαν.
Να μην έχεις ρυτίδες, λευκά μαλλιά, χαλάρωση. 
Οι γυναίκες που τα έχουν αυτά δεν είναι επιθυμητές.

Είσαι παχιά. 
Αν  έχεις παιδιά συγχωρείσαι.
Τί τις θες πια τις ομορφιές;
Έχεις κάνει τη δουλειά για την οποία ήρθες στον κόσμο. Ξοφλησες. 
Αν είσαι όμορφη, αδύνατη, ψάχνεσαι. 
Τι ψάχνεις;
Μη μου τρως πια το χρόνο.Ασε με να στα πω.

Μην απαντάς με βρισιές στα πειράγματα στο δρόμο. 
Ακόμα και τα πρόστυχα αυτά που τελειώνουν σε -άρα είναι κολακεία. 
Άρα... ανήκει το σώμα σου σε όλους τους άντρες, ανήκει και στις άλλες γυναίκες που θα το κανιβαλίσουν.  
Ό,τι σου συμβαίνει το έχεις προκαλέσει. 
Στα παιδιά σου ανήκει .Ποτέ σε εσένα. 
Να ντρέπεσαι για αυτό . Εκμηδένισε το.

Γιατί γέννησες με καισαρική;
 Δεν είσαι μάνα αφού δεν πόνεσε η λεκάνη σου για να γεννήσεις. 
Γιατί δεν θηλασες πολύ; Γιατί δεν σου άρεσε; Είσαι άχρηστη. 
Η φύση σου έδωσε μαστούς για να ταίζεις.
 Τι πάει να πει δεν σου αρέσει; Ποιος ορίζει το τι θα θέλεις;
 Εσύ; Ένα άχρηστο κορμί;
Δεν έχεις οργασμό; Φταις. Είσαι ψυχρή. Ο άντρας θέλει κόλπα. 
Έχεις πολλούς οργασμους; Είσαι ανήθικη.
 Έχεις άντρα; Είσαι βαρετή .
Δεν έχεις; Είσαι ανικανοποίητη , κομπλεξική.
 Αν είχες κάποτε, τον έδιωξαν τα ψυχολογικά σου.

Μη μου τρως το χρόνο με τις επικρίσεις σου.

Η κλεψύδρα μέτρα αντίστροφα κι εγώ δεν προλαβαίνω να γίνω αυτό που θέλουν οι αλλοι
Ανάθεμα και αν ήξερα τι είναι αυτό.
Να γίνω κουτί
Να γίνω κατσαρόλα
Να γίνω μπαούλο γεμάτο παλιά μυαλά. 
Της γιαγιάς μου, της μάνας μου και όλων των αντρών που τις διαμόρφωσαν.

Να γίνω λευκή. 
Να γίνω ηλιοκαμένη.
Να γίνω ξανθιά
Να γίνω χαζή.
Να γίνω έξυπνη
Πιο έξυπνη .
Πιο όμορφη.
Πιο χαζή.
Να κάνω μπότοξ για να μην φαίνονται τα αισθήματά μου, είναι ντροπή.
Να κάνω λεύκανση δοντιών
Για να χαμογελώ για πάντα.

Μη μου τρως το χρόνο.
Η κλεψύδρα μου μετρά αντίστροφα
μου κλέβει τις στιγμές 
Και εγώ έχω να ζήσω
Για εμένα.
Όλους, ο χρόνος θα μας φάει στο τέλος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις